حالت تاریک
برای نخستین‌بار؛

آثار گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس رونمایی می‌شود

آثار گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از تولید بیش از ۵۰ اثر با محوریت واقعه صحرای طبس توسط هنرمندانی از سراسر کشور خبر داد و گفت: این آثار همزمان با پنجم اردیبهشت و گرامیداشت این واقعه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مجید کریمیان امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه رویداد ملی افول ابرهه پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از هنرمندان کشور در شهرستان طبس برگزار شد، گفت: بیش از ۵۰ اثر در قالب‌های پوستر، تصویرسازی، موشن گرافی و کاریکاتور با محوریت شکست آمریکا در طبس توسط گرافیست‌هایی از سراسر کشور تولید شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: خروجی آثار منتخب طراحی شده توسط هنرمندان ملی در قالب نمایشگاه و با حضور میهمانان کشوری در صحرای طبس برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

وی یادآور شد: پنجم اردیبهشت مصادف است با سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس که سال ۱۳۵۹ هجری شمسی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی روی داد و باعث تحقیر و رسوایی بزرگ آمریکا در جهان شد.

کریمیان بیان کرد: صحرای طبس یادآور شکست خفت‌بار نظامیان آمریکایی در عملیات موسوم به «پنجه عقاب» است که امام خمینی (ره) پس از این واقعه فرمودند: «نباید بیدار شوند آنهایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست».

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از