حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

هنر در جهت مبانی انقلاب اسلامی استفاده شود

هنر در جهت مبانی انقلاب اسلامی استفاده شود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اگر هنر به سمت مبانی انقلاب اسلامی سوق پیدا کند خروجی آن دفاع از مظلوم در برابر استکبار، ایستادگی در برابر زورگویی ظالم، شجاعت، استقامت، ایثار و جهاد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سردار محمدرضا مهدوی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی گوهر فاطمی با اشاره به اهمیت استفاده از هنر در زمینه جهاد تبیین اظهار کرد: برگزاری جلسات سخنرانی به تنهایی  در زمینه جهاد تبیین اثربخش نیست اما بیان موضوعات در قالب یک کار هنری در ذهن مخاطب و جامعه هدف تاثیرگذاری بهتری دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر می‌تواند تاثیرگذاری ارزنده‌ای در دنیا داشته باشد، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شاهد این هنرنمایی از سوی هنرمندانی همچون شهید مرتضی آوینی بودیم که با هنر و قلم خود بزنگاه‌ها و صحنه‌های دفاع مقدس را به زیبایی بیان کردند، و امروز این روایتگری‌ها، فیلم‌ها، عکس‌های رزمندگان و شهدا الگویی برای نسل جوان شده است.

سردار مهدوی افزود: در عرصه هنر بایستی هنر در جهت مبانی انقلاب اسلامی استفاده و به کار برده شود و سعی کنیم هنری را به کار ببریم که در تراز انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر هنر به سمت مبانی انقلاب اسلامی سوق پیدا کند خروجی آن دفاع از مظلوم در برابر استکبار، ایستادگی در برابر زورگویی ظالم، شجاعت، استقامت، ایثار و جهاد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وقتی هنر بر مبنای انقلاب اسلامی خلق شود انقلابی بر علیه ظلم و استکبار رقم می‌زند که مستکبران عالم را به وحشت می‌اندازد، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا در عرصه‌های مختلف هنری روند افزایشی حرکت به سمت عرصه‌های معنوی و انقلابی هنری ادامه یابد چون در معنویت جامعه و جوانان موثر خواهد بود.

سردار مهدوی تصریح کرد: خلق هنر تراز انقلاب اسلامی بایستی در جهت تعالی انسان به سمت حق و حقیقت باشد.

وی در ادامه استفاده از زبان هنر برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز دشمنان که به واسطه وجود انقلاب اسلامی منافع خود را در ایران و منطقه از دست دادند، سعی می‌کنند تا با روش‌های مختلف جامعه اسلامی را به سمت جریانات انحرافی سوق دهند لذا ضروری است تا هنرمندان این خطر و تهدید را با زبان هنر به جامعه هشدار دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: با استفاده درست و به جا از هنر می‌توان راه صحیح و تفکر فاطمی را در جامعه رواج داد و آن را به سمت اندیشه‌های ناب اسلامی و فاطمی هدایت کرد.

سردار مهدوی در پایان با اشاره به اینکه امسال چهارمین مرحله از جشنواره گوهر فاطمی در مجموعه سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) استان برگزار شد، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان و آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در عرصه‌های مختلف نسبت به سنوات قبل رشد دو برابری را داشته و این نشان از رشد حرکت‌های خوب فرهنگی در جامعه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از