حالت تاریک
رئیس سازمان سینمایی خبر داد:

احداث ۴۳۰ سالن سینما در‌کشور تا‌پایان دولت سیزدهم

احداث ۴۳۰ سالن سینما در‌کشور تا‌پایان دولت سیزدهم

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ۴۳۰ سالن سینما تا پایان دولت سیزدهم به سالن‌های کشور افزوده خواهد شد و حمایت از فیلمسازان شهرستان‌ها نیز در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»،محمد خزاعی روز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی درباره نیازهای فرهنگی، هنری شهرستان طبس افزود: زمان آغاز دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینمایی در ایران داشتیم که در ۴۰ سال عمر انقلاب ساخته شده بود و دچار عقب ماندگی عجیبی بودیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ رتبه‌بندی سینما مقام ۱۲ دنیا را داریم گفت: نسبت به کشورهایی که صاحب صنعت سینمایی نیستند حتی عقب افتادگی‌هایی در حوزه زیرساخت داشتیم اما ۲۳۴‌ سالن سینما طی ۲ سال گذشته در کشور افتتاح شد و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم به تعداد هدف‌گذاری شده برسیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در دولت سیزدهم علیرغم فضاسازی های تبلیغاتی که در کشور ایجاد می‌شود اتفاقات بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است.

وی گفت: مشکل اساسی ما مشکل اقتصاد است که سبب شده فعالیت‌های اساسی عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و حتی روابط بین‌الملل تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

خزاعی اظهار داشت: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش‌های مختلف از جمله کتاب، معاونت هنری، معاونت مطبوعاتی، معاونت قرانی و سایر حوزه‌ها اتفاقات بسیار بزرگی رخ داده است.

گسترش چتر بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر

وی همچنین با اشاره به اقدامات رفاهی و بیمه فعالان قرانی، عنوان کرد: صندوق اعتباری هنر همه فعالان قرآنی، ناشران و هنرمندان را در کشور بیمه کرده است.

رئیس سازمان سینمایی، انجام اقداماتی در حوزه مسکن و توسعه فعالیت کتابخوانی در برخی استان‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: سال گذشته با توجه به توطئه‌هایی که در خارج کشور طراحی شده بود و بخش اعظم آن به حوزه فرهنگ بر می‌گشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال سختی را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: اینکه برخی از هنرمندان خواسته یا ناخواسته وارد این بازی شدند بحث دیگری است اما کل طراحی سال قبل این بود که نگذاریم هیچ حرکت فرهنگی در کشور شکل بگیرد.

خزاعی گفت: امروز نه تنها کار نظام تمام نشد بلکه قدرتمندتر از همیشه به حرکت خود ادامه می‌دهد و در آینده باعث افتخارات بزرگی در عرصه جهانی خواهد شد.

وی بیان کرد: همه کسانی که سال گذشته برای ایران برنامه‌ریزی می‌کردند امروز خود گرفتار مانده‌اند، اسرائیل سال گذشته با راه‌اندازی شبکه‌های خارجی و سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه‌ها علیه مردم ایران خیلی هزینه کرد ولی اکنون در گرداب مانده است.

۴۰ مجتمع فرهنگی و هنری در حال ساخت است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون حداقل در این وزارتخانه پروژه‌های متعددی در حال شکل‌گیری است و ۳۰ تا ۴۰ مجتمع فرهنگی و هنری که از ۱۸ سال پیش راکد مانده بود با همت دولت در سفرهای استانی مجدد در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: شاید پروژه جدیدی اجرا نشده اما فعالیت‌ها و پروژه‌ها در سفرهای استانی هیات دولت در اولویت قرار گرفته و در حال تکمیل شدن است.

خزاعی گفت: ما در سازمان سینمایی نقش هماهنگی، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی، مباحث قانونی، تبصره‌ها، تجهیزات و امکانات را داریم اما سالن تعطیل شده طبس را با احیای صندلی‌ها راه‌اندازی خواهیم کرد تا مردم حداقل از فضای سالن قدیمی سینما بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با کمک فرماندار و کمک‌های اقتصادی استانداری و سطح شهر نیز توسعه و ساخت سه سالن در این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت تا یک سال و نیم آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و طبس با این همه ظرفیت و مردم هنر دوست بتواند حداقل یک سالن سینمایی داشته باشد.

اختصاص ۷۰ درصد اعتبارات سینمایی به شهرستان‌ها 

رئیس سازمان سینمایی گفت: در حوزه‌های دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هیچ گاه شهرستان‌ها مانند دولت سیزدهم مورد توجه قرار نگرفته بود، اگر حرف از عدالت فرهنگی می‌زنیم در سینمای جوان ۷۰ درصد بودجه را به شهرستان‌ها و ۳۰ درصد به تهران اختصاص داده‌ایم.

وی اضافه کرد: نخستین بار از فیلمسازان در عرصه شهرستان‌ها حمایت کردیم و دفاتر سینمای جوان کشور بعد از ۱۴ سال در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خراعی گفت: برای افتتاح دفتر سینمای جوان در طبس طرحی تهیه شده ولی با توجه به اینکه نمایندگی‌ در شهرستان‌ها قابل وصول هستند، در صورت فعالیت خوب تبدیل به دفتر خواهند شد لذا برای گشایش نمایندگی در طبس آمادگی داریم.

حمایت از جشنواره فیلم کویر و زندگی

وی افزود: در حوزه رویدادهای ملی، جشنواره فیلم «کویر و زندگی» را به عنوان یکی از معدود رویدادهایی که هر سال در طبس برگزار می‌شود برنامه‌ریزی و حمایت خواهیم کرد که به بهانه این جشنواره می‌توان از حضور سینماگران و فیلمسازان و از طرفی برای تبلیغات شهر طبس از جمله مفاخر، شهدا، افتخارات حوزه علم و دانش استفاده کرد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه توسعه سینما یکی از مولفه‌های انقلاب اسلامی در کشور است گفت: امروز ثبت و ضبط حوزه دفاع مقدس، مسایل دینی، سریال‌های فاخر، ترویج فرهنگ، تمدن و سایر موضوعات توسط هنرمندان انجام می‌شود، هنرمندان بزرگی که بسیار زحمت می‌کشند و تاثیرگذار هستند.

این جلسه با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و هنرمندان در سالن شهید رجایی فرمانداری طبس برگزار شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از