حالت تاریک
مدیرکل راهداری و‌حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

۶۹ نقطه حادثه خیز‌در‌خراسان جنوبی شناسایی شد

۶۹ نقطه حادثه خیز‌در‌خراسان جنوبی شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شناسایی ۶۹ نقطه حادثه خیز در خراسان جنوبی خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»،اسدالله جلال زاده در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت هفته حمل و نقل از شناسایی ۶۹ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷ نقطه حادثه خیز رفع نقص شده است و ۶۹ نقطه شناسایی شده هم به مرکز ارسال و پس از بررسی ۱۰ مورد آن مصوب شده است.

 وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز شناسایی شده در راههای اصلی و شریانی، روستایی و... قرار دارد، از نقاط حادثه خیز به تقاطع غیرهمسطح شوشود، ورودی خوانشرف، مسیر نهبندان زابل و... اشاره کرد.

 جلال زاده با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی، شریانی، دوبانده و... در استان، افزود: از این میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است و تاکنون ۶ هزار کیلومتر از راههای روستایی آسفالت شده و ۵ هزارو ۵۰۰ کیلومتر همچنان خاکی است.

 به گفته وی بر اساس شاخص روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد یک راه روستایی، این مهم در دستور کار قرار دارد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: در دوساله دولت سیزدهم تا کنون ۷۶ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال احداث شده است و در این راستا ۱۸ روستا با جمعیت ۸۷۷ نفر از مرایای این راه ها برخوردار شدند.

 وی متوسط برخورداری از راه آسفالت نسبت به طول راه در کشور را ۵۵ درصد و در استان ۵۱.۳ درصد عنوان کرد و گفت: برای اجرای کار نیاز به اختصاص اعتبارات است.

 وی راه ها و حمل و نقل را از شاخصه های مهم در توسعه هر جامعه دانست و گفت: خراسان جنوبی با داشتن ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انواع راه (اصلی, فرعی و روستایی) سرمایه عظیم و ارزشمندی دارد که حفظ و نگهداری آن از مهمترین وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است و بر این اساس این اداره کل توانسته از آذر سال گذشته تاکنون روکش حفاظتی و تقویتی ۹۶۰ کیلومتر از راه ها را انجام دهد.

 وی با بیان اینکه ۲۹۲ هزار تن آسفالت برای مرمت و لکه گیری در راه‌های مواصلاتی استان پخش شده است، گفت: علاوه بر پخش آسفالت سال گذشته ۷۰۰ کیلومتر و از ابتدای امسال هم ۹۶۰ کیلومتر در سطح استان روکش آسفالت هم انجام شده است.

 به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ۸ ماهه سال جاری پنج هزار و ۳۲۷ سفر ترانزیتی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است.

  وی با اشاره به این مهم که زیرساخت‌های ترانزیت در آن سوی مرز مطلوب نبوده و این امر متقاضی ترانزیت را کاهش داده است، میزان سفر ترانزیتی انجام شده در ۸ ماهه سال گذشته را  ۲ هزار و ۹۲۷ سفر اعلام کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ ماهه امسال سه درصد افزایش تناژ داشتیم.

 جلال زاده از دیگر اقدامات انجام شده به طراحی، ساخت و نصب  ۹۱۰ مترمربع تابلو با هدف ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی، اجرای سه هزار و ۳۴۰ کیلومتر خط‌کشی از محورهای مواصلاتی استان در سال جاری، اجرای ۱۴۰ کیلومتر شیب شیروانی، ۱۲ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و سه کیلومتر تکمیل روشنایی، اجرای روشنایی نقطه ای در هفت نقطه و .... اشاره کرد.

 وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل مسافری نیز ۸۱۵ دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری فعالیت دارد و بالغ بر ۲ میلیون و ۶۵ هزار مسافر طی یکسال گذشته جابجا شده‌اند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی درخصوص سامانه های تردد شمار استان گفت: نظارت بر جاده ها برعهده ۸۰ دستگاه تردد شمار, ۶۳ دستگاه ثبت تخلف سرعت, ۳۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری, ۵ دستگاه vms و یک دستگاه wim است. همچنین ۳۶ مجتمع خدمات رفاهی و بین راهی در حال خدمات رسانی به کاربران جاده ای هستند و ۱۹ مجتمع دیگر نیز در حال احداث است. 

 جلال زاده در ادامه با توجه به آغاز فصل سرما و بارش ها گفت: ۲۰ هزار تن شن و نمک در آشیانه ها و راهدارخانه ها ذخیره شده و ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در گردنه ها و راهدارخانه ها مستقر تا در مواقع نیاز به مردم و رانندگان خدمت کنند. 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از