حالت تاریک
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

۵ عضو یک خانواده در سیل غرق شدند

۵ عضو یک خانواده در سیل غرق شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵ جسد غرق‌شده یک خانواده سربیشه‌ای در سیل از آب گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، محمدعلی کاوسی گفت: به دنبال هشدار نارنجی هواشناسی و شدت یافتن بارندگی‌ها در شهرستان سربیشه، رودخانه‌های فصلی و محلی طغیان کرده است. 

وی افزود:ساعت ۱۵ امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی، غرق‌شدگی یک خانواده که با سواری پژو ۴۰۵ قصد عبور از رودخانه محلی حوالی بخش درح، نزدیک روستای مرزی تیغناب را داشتند، اعلام شد.

بلافاصله دو تیم عملیات نجات و یک تیم پشتیبان هلال‌احمر شهرستان سربیشه از بخش درح به محل اعزام شدند.

کاوسی عنوان کرد:امدادگران توانستند با عملیات نجات پس از یک ساعت، اجساد ۵ نفر جان‌باخته شامل پدر، مادر و سه فرزند خانواده را در مسیر رودخانه از آب بیرون بکشند.

 

محمدرضا لکزائی فرماندار سربیشه نیز با اعلام خبر گفت : حدود ساعت ۱۵:۰۰ امروز بی احتیاطی راننده خودرو پژو ۴۰۵ در سه کیلومتر  روستای تیغناب بخش درح شهرستان در عبور از رودخانه جان ۵ نفر از اعضای یک خانواده را گرفت.

وی ادامه داد: در این حادثه پس از بی‌احتیاطی راننده در عبور از رودخانه بر اثر شدت آب خودرو واژگون شده و سه فرزند این خانواده از شیشه‌ها به بیرون پرتاب می‌شوند که در عملیات امداد و نجات امدادگران هلال احمر پیکر بی جان آنها در فاصله یک کیلومتر بعد پیدا می‌شود.

فرماندار سربیشه خاطرنشان کرد: تیم امداد و نجات هلال احمر در همان دقایق اولیه در صحنه حاضر و کار امدادرسانی و شناسایی را انجام می‌دهند.

به یاد داشته باشید ۱۵ سانتی متر آب تا مچ پا، می‌تواند انسان را سرنگون کند، ۳۰ سانتی‌متر آب به راحتی خودرو را جابجا می‌کند و ۶۰ سانتی متر آب نیز، آن را واژگون و غرق می‌سازد.

انتهاي خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از