حالت تاریک

۳۰۰جلد سندمالکیت شهری و روستایی دربیرجند اعطا شد

۳۰۰جلد سندمالکیت شهری و روستایی دربیرجند اعطا شد

طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی شهرستان بیرجند به صورت همزمان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در این مراسم که امروز به مناسبت گرامیداشت دهه تشکیل حساب ۱۰۰ امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، تعداد ۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری به صورت همزمان در سطح شهرستان بیرجند به متقاضیان تحویل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این مراسم، هدف از صدور اسناد مالکیت را رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی، کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی عنوان کرد.

قاسم تنها تصریح کرد: در شهرستان بیرجند تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

در ادامه برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرستان بیرجند، زیرسازی و آسفالت ۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع از معابر روستای شریف2آباد نیز با اعتبار ۵۱۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سپس به صورت متمرکز ۱۰۰ واحد مسکن مقاوم احداث شده از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز به متقاضیان تحویل شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از