حالت تاریک

گلایه کامیون‌داران بیرجندی از کاهش سهمیه سوخت

گلایه کامیون‌داران بیرجندی از کاهش سهمیه سوخت

جمعی از کامیون‌داران بیرجندی از کاهش سهمیه سوخت خودروهای خود در فروردین ماه گلایه‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جمعی از کامیون‌داران بیرجندی از کاهش سهمیه سوخت خودروهای خود در فروردین ماه گلایه‌مند هستند.

یکی از کامیون‌داران با اشاره به کاهش سهمیه سوخت در فروردین ماه به خبرنگار ما گفت: با این که ۵۷۰۰ کیلومتر پیمایش داشتم اما ۳۰۰ لیتر کارت سوختم شارژ شده در حالی که باید به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۴۰ لیتر شارژ می‌شد. 

به گفته وی هر کامیون ۴۰۰ لیتر سهمیه پایه دارد که سهمیه در نظر گرفته شده این ماه از سهمیه پایه هم کمتر بوده است.

یکی دیگر از فعالان این حوزه با اشاره به کاهش سهمیه سوخت گازوئیل کامیون‌داران‌داران گفت: در ماه‌های قبل سهمیه‌ها بر اساس کارکرد در نظر گرفته می‌شد در صورتی که جی‌پی اس روی ماشین نصب هم شده و کارکرد مشخص است اما ۲۵۹ لیتر گازوئیل برای ماشین در نظر گرفته شد در صورتی که در ماه‌های گذشته ۴ هزار لیتر شارژ می‌شده است و یک باری تا خرم‌آباد داشتم و مجبور شدم ۸۰۰ لیتر گازوئیل آزاد با هزار زحمت تهیه کنم.

در کنار این موضوع راننده‌ها مسائل دیگری هم مطرح کردند 

یکی از آن‌ها از این که امکان سوختگیری در همه جایگاه‌های استان فراهم نیست گلایه داشت و گفت: به عنوان مثال برای کمپرسی‌ها فقط جایگاه خوسف تعریف شده و برای تریلی‌ها جایگاه خاطره در جاده خوسف تعریف شده است در صورتی که ممکن است مسیرشان مشهد باشد مجبورند ۳۰ لیتر گازوئیل برای طی این مسیر هدر دهند.

یکی دیگر از کامیون‌داران هم این سئوال را مطرح کرد که چرا سوخت گازوئیل در جایگاه‌های استان فقط در ساعت خاصی است به عنوان مثال از صبح تا ساعت ۱۲ در صورتی که در جایگاه‌های استان‌های دیگر هر ساعتی از شبانه‌روز گازوئیل موجود است.

وی ادامه داد:مشکل سوخت در این ماه مختص کامیون‌های خراسان جنوبی است و سایر استان‌ها سهمیه کامل را دریافت می کنند.

یکی دیگر از کامیون‌داران ادامه داد: فعالان این حوزه مشکلات زیادی دارند قیمت لاستیک، قطعات و لوازم یدکی سر به فلک کشیده با این وجود مجبوریم و می‌خریم اما  نبود سوخت فعالیت آن‌ها را متوقف و راننده‌ها را خانه‌نشین می‌کند.

وی از جوابگو نبودن مسئولان مربوطه هم گلایه دارد و از این که سوخت‌های قاچاق از استان‌های دیگر وارد خراسان‌جنوبی می‌شود اما کامیون‌داران این منطقه باید متضرر شوند شاکی است و از مسئولان می‌خواهد نظارت بیشتری بر وضعیت موجود داشته‌ باشند.

برای پیگیری مسائل مربوطه با شرکت نفت منطقه‌ خراسان‌جنوبی تماس گرفته شد که تا لحظه تنظیم گزارش پاسخ آن‌ها دریافت نشد.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از