حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

کمبود منابع بانک‌های خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود

کمبود منابع بانک‌های خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کمبود منابع بانک‌های استان برای تسریع در پرداخت تسهیلات مسکن از مرکز پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده عصر امروز در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: تمام بانک‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن در استان با مشکل مواجه هستند، برای حل آن از مرکز و شورای عالی مسکن پیگیری‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۳۰۳ نفر در استان برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۳۴۸ نفر در انتظار تعیین شعبه و ۸ هزار و ۸۹۰ واحد دارای انعقاد قرارداد هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۴۴۹ نفر خودمالک شهری به بانک‌ها معرفی شدند که برای همه آنها تعیین شعبه انجام شده و هزار و ۳۵۷ نفر دارای انعقاد قرارداد هستند.

عباس‌زاده با اشاره به عملکرد مطلوب استان در زمینه ساخت طرح نهضت ملی مسکن، ادامه داد: خراسان جنوبی در نشست بررسی عملکرد استان‌های سراسر کشور، در تمامی مراحل ساخت از جمله اتمام فونداسیون، سفت کاری، اسکلت و سقف، اتمام نازک کاری و کارهای پایانی همچنین مراحل قرعه‌کشی و تخصیص متقاضیان قانون جوانی جمعیت با عملکرد مطلوب موفق به کسب رتبه اول در پایان سال گذشته شد.

وی بر تسریع در ایجاد زیرساخت‌های سایت‌های نهضت ملی مسکن استان تأکید کرد و گفت: هدف گذاری شود تا تمام زیرساخت‌های سایت‌های نهضت ملی مسکن تا شهریورماه امسال به اتمام برسد.

عباس‌زاده افزود: ۵ هزار هکتار اراضی در طرح نهضت ملی مسکن به محدوده‌های روستاها و شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده‌ است.

معاون استاندار ادامه داد: از مجموع ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن در استان، تاکنون در ۴۲ سایت قرارداد آماده‌سازی ایجاد زیرساخت‌ها بسته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین تا پایان سال جاری ۵ سایت جدید را در قالب اجرای طرح قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای استان اضافه خواهیم کرد.

انتقاد از روند کُند بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۱ هزار و ۷۹۵ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر تایید نهایی شده‌اند.

میرمحمد میری افزود: تاکنون تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۶۲ نفر انجام شده و ۲۰ هزار و ۱۷۱ نفر دارای پروانه ساختمانی هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۲۷ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۸ هزار و ۳۶۰ واحد به مرحله اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۴۴۹ واحد به مرحله نازک‌کاری و هزار و ۵۴۲ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از روند کُند بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن انتقاد کرد و گفت: انتظار است که بانک‌های عامل در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از