حالت تاریک

پیکر ۲ شهید گمنام در سرایان تشییع شد

پیکر ۲ شهید گمنام در سرایان تشییع شد

پیکر ۲ شهید گمنام همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه از گلزار شهدای گمنام به طرف گلزار شهدای شهر سرایان با حضور باشکوه مردم سرایان تشییع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،مردم ویلایی و شهید پرور سرایان امروز (۲۳ آذر) با نوای یازهرا(س)، یا حسین(ع)، این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده و کجائید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت کربلایی و مرثیه‌سرایی مداحان، یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند و با آرمان‌های شهدا، امام شهدا، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، تجدید بیعت کردند.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس شهرستان سرایان با بیان اینکه در مسیر تشییع شهدا، چندین موکب به خدمات رسانی مشغول هستند، گفت: دو شهید گمنام در عملیات های مولی متقیان در سال۶۰ در منطقه چذابه و یک شهید نیز در عملیات مسلم ابن عقیل در سال ۶۲ در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

علی مقدس فر افزود: مراسم ادای احترام به شهدا گمنام ساعت پس از انتقال شهدا از قائن به سرایان در ناحیه سپاه سرایان انجام شد.

وی افزود: پیکر شهدای گمنام پس از ادای احترام به روستاهای پرجمعیت شهرستان شامل دوستاباد، بسطاق، کریمو، مصعبی منتقل و تشییع شدند.

به گفته وی پس از مراسم تشییع در شهر سرایان، شهدای گمنام ساعت ۱۱ به روستاهای بغداده ، دوحصاران، عمروئی، حجت آباد، قاسم آباد، زنگویی، چرمه و مدارس سرایان انتقال و عصر یکی از شهدا به شهر سه قلعه و یکی دیگر از شهدا به شهر آیسک انتقال داده خواهند شد.

مقدس فر در ادامه گفت: مراسم محوری  گرامیداشت  و وداع با شهدا، امشب در محل مسجد جامع سرایان با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی، مداحی و دعای کمیل و سخنرانی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از