حالت تاریک

۶۰۰ زائر‌ خراسان‌جنوبی در‌اولویت اعزام به‌عمره مفرده هستند

۶۰۰ زائر‌ خراسان‌جنوبی در‌اولویت اعزام به‌عمره مفرده هستند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام سهمیه مرحله نخست عمره مفرده استان از اولویت یک تا ۱۵۰ که حدود ۶۰۰ زائر هستند، تاکنون ۵۳۳ نفر برای اعزام ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،حسین دستگری روز پنجشنبه با بیان اینکه این افراد از امروز برای انتخاب کاروان باید به دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند افزود: بعد از گذشت ۹ سال انتظار، این زائران در قالب چهار کاروان تا پایان سال اعزام خواهند شد که نخستین گروه زائران استان ۶ دی‌ماه سال جاری از مشهد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای نخستین اعزام از اولویت یک تا ۴۰۰ تا ۱۲ دی ماه امسال مهلت داده شده است، اظهار کرد: برای سه کاروان دیگر که ۲۸ دی، یکم بهمن و ۹ اسفندماه تعیین شده اولویت همان یک تا ۱۵۰ است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اعزام نخستین کاروان به دلیل جمعیت کم، زائران از مشهد اعزام می‌شوند اما در اعزام‌های دیگر در حال پیگیری برای انجام پرواز از بیرجند هستیم که در صورت افزایش زائران این امکان میسر خواهد شد.

وی یکی از دغدغه‌های مردم را دانستن اولویت‌شان دانست و اعلام کرد: دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره مفرده، برای آگاهی از اولویت تشرف خود، می‌توانند از سه روش مراجعه حضوری به بانک، پایگاه خبری حج و زیارت (www.haj.ir) قسمت جستجوی اولویت یا با کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از طریق تلفن همراه از اولویت تشرف خود آگاه شوند.

دستگردی عنوان کرد: در حال حاضر ۳۸ دفتر زیارتی در استان آماده ارائه خدمات به زائران هستند، همچنین هزینه اعلام شده برای استان بین ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی تاکید کرد: زائران کاروان‌های عمره مفرده استان توجه داشته باشند گذرنامه آنها باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد، و متقاضیان باید در روزهای پنجشنبه و جمعه نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های تا ۱۰ دی ماه اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه نام‌نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی omreh.haj.ir انجام می‌شود، افزود: بدین صورت که چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح خانواده‌ها گروه‌بندی شده و سپس پنجشنبه ساعت ۹ صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: مدت زمان مجاز واریز مابه‌التفاوت هزینه سفر پس از قطعی شدن ثبت‌نام، حداکثر ۴۸ ساعت بوده که درصورت عدم واریز هزینه سفر در این فرصت، متقاضی به طور خودکار حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد می‌شود.

دستگردی تصریح کرد: آندسته از متقاضیانی که در استان‌های دیگر ثبت‌نام کرده‌ و تمایل دارند نام‌نویسی و اعزام آنها از خراسان جنوبی باشد می‌توانند هنگام رزرو این استان را انتخاب کنند لذا در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین افرادی که به هر دلیلی قادر به شرکت در این مراسم معنوی نیستند در صورت واگذاری فیش خود باید حتما از طریق دفاتر حج و زیارت اقدام کنند، خریدار و فروشنده بدون حضور هیچگونه دلالی باید این اقدام را انجام دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از