حالت تاریک

توصیه‌های استاندار خراسان‌جنوبی درباره نقل‌وانتقال معلمان

توصیه‌های استاندار خراسان‌جنوبی درباره نقل‌وانتقال معلمان

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبود معلم در استان، گفت: در مناطقی که نیاز به نیروی معلم داریم نقل و انتقال به سایر مناطق به هیچ وجه پذیرفته نشود و در این زمینه هیچ توصیه‌ای پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: انتظار می‌رود امسال هفته بزرگداشت مقام معلم بهتر از سال‌های گذشته و با برنامه‌های متنوع و جامع برگزار شود.

وی گفت: ۲۵۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص می‌دهیم تا برای بزرگداشت هفته معلم در استان هزینه کند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور استاندار و فرمانداران از تعدادی معلمان بازنشسته و خانواده متوفیان فرهنگی بازدید و تجلیل خواهد شد.

قناعت با اشاره به کمبود معلم در استان، تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اعتقادی با دانشگاه فرهنگیان نداشت و لذا میزان جذب معلم به شدت کاهش یافت لذا سال گذشته بیشترین فشار به وزارت آموزش و پرورش وارد شد و با کمبود معلم مواجه شدیم.

وی در ادامه یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در زمان تصدی دولت قبلی به جای جذب ۲۵ هزار نیرو در سال تنها دو تا سه هزار دانشجو پذیرش کرد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: نهایت تلاش باید صورت گیرد که نیازهای آموزش و پرورش از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود که اصولاً برای شغل معلمی و تدریس آموزش می‌بینند.

قناعت در خصوص نقل و انتقال معلمان، بیان کرد: در مناطقی که نیاز به نیروی معلم داریم نقل و انتقال به سایر مناطق به هیچ وجه پذیرفته نشود بلکه حتی به عکس، انتقال نیروی انسانی به این نقطه مورد توجه باشد و در این زمینه هیچ توصیه‌ای پذیرفته نیست.

وی  در ادامه با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی دانش‌آموزان، تأکید کرد: همه دستگاها و ادارات استان باید در زمینه تامین تجهیزات و پشتیبانی برای برگزاری امتحان نهایی دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند.

گفتنی است در این جلسه مطرح شد که در هفته بزرگداشت مقام معلم سال جاری از ۳۷ معلم نمونه استانی  و ۵۱ مدیر و معاون تجلیل می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از