حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان

لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تصویب نهایی سند توسعه دانش‌بنیان استان، گفت: جهت‌گیری دستگاه‌های اجرایی باید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است، استان توانست ۸۰ میلیارد تومان اعتبار متمم را جذب کند.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد درآمد مصوب استان در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی، ادامه داد: خراسان جنوبی توانسته از این اعتبارات مازاد درآمد منتفع شود و همچنین اواخر سال گذشته ۳۵۰میلیارد تومانی اعتبار عمرانی تخصیص یافت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پایان سال مالی ۱۴۰۲پایان شهریورماه امسال است اما انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان جذب اعتبارات تملک دارایی در اسرع وقت را در اولویت قرار دهند و به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نشود.

قناعت در ادامه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی که تا دو ماه آینده این اعتبارات را بدون دلیل موجه جذب نکنند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام خواهند شد و اعتبار آنان هم جا به جا می‌شود.

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری، سازمان امور اقتصاد و دارای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در خصوص جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته حتماً جلسات منظم و فشرده‌ای برگزار کنند و برای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گزارشی از اقدامات و آسیب‌شناسی که در این زمینه انجام می‌دهند را ارائه کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سند توسعه دانش‌بنیان استان امروز در شورا تصویب نهایی شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد و جهت‌گیری آنان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

قناعت عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید صدا و ید واحد باشند و براساس نقشه راهی که سند توسعه دانش‌بنیان برای ما تعریف کرده، تقسیم کار و اولویت‌ها مشخص شود و دبیرخانه هم در جلسات آینده این شورا، گزارشی در خصوص اجرایی شدن این سند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ارائه دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید در اولویت خرید دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و تعامل خوبی با این شرکت‌ها داشته باشند.

استاندار با قدردانی از اقدامات خوب اداره کل امور مالیاتی استان، گفت: تأکید ما بر هزینه‌کرد این اعتبارات در بخش زیرساختی استان است.

قناعت در پایان به پروژه احداث مرکز جامع انتقل خون استان اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبار ملی و استانی کمک خواهد شد تا آماده بهره‌برداری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از