حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

قنات‌های‌خشکیده روستاهای استان به‌همت جهادگران احیا شد

قنات‌های‌خشکیده روستاهای استان به‌همت جهادگران احیا شد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: با تلاش گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی قنات‌ها خشکیده روستاهای استان مرتت و احیا شده و شاهد رونق، آبادانی و مهاجرت معکوس به روستا هستیم.

به گزارش خاورستان،سردار محمدرضا مهدوی در همایش سالانه شکوه هجرت و اختتامیه جشنواره جهادگران اظهار کرد: طی سالی که گذشته بیش از 2 هزار گروه جهادی خراسان‌ جنوبی خدمات ارزنده‌ای به مردم مناطق کم‌برخوردار سطح استان ارائه دادند. 

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی افزود: امیدواریم همایش شکوه هجرت گامی رو به جلو برای افزایش انگیزه‌ و تقویت جهادگران برای خدمت‌رسانی بیشتر باشد تا در سال آینده نیز گروه‌های جهادی را سازمان‌دهی کنیم و مأموریت‌های بسیج سازندگی و رسالت خود را به نحو شایسته و مطلب انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه در یک سال گذشته آنچه سبب پیشرفت کارها بود همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت و پیگیری‌های بسیج سازندگی کشور بود، گفت: طی سفر رئیس جمهور در ماه گذشته به خراسان جنوبی و بازدیدهایی که انجام شد، ایشان گفتند که انصافا گروه‌های جهادی زحمات زیاد و طاقت‌فرسایی را به ویژه در بحث آبرسانی متحمل می‌شوند.

 مهدوی بیان کرد: در یکسال گذشته ما روستاهایی داشتیم که بخاطر 25 سال خشکسالی و خشک شدن آب قنات، خالی از سکنه شده بود که با تلاش گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی قنات‌ها خشکیده روستاهای استان مرتت و احیا شده و شاهد رونق، آبادانی و مهاجرت معکوس به روستا هستیم.

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی به توانمندسازی جهادگران در همه عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، آموزش، توانمندسازی و اشتغال اشاره کرد و افزود: روستایی در استان داشتیم که با تلاش بسیج سازندگی و ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای ۱۰۰ درصد مردم روستا اشتغال ایجاد شده و شاهد مهاجرت معکوس به روستا هستیم و بسیاری از مردم روستا متقاضی ایجاد اشتغال و کار در کارگاه‌ها هستند.

 وی  خاطرنشان کرد: این مصداق «ما می‌توانیم» است که انگیزه به مردم داده و در پی آن شاهد اتفاقات خوبی در خراسان‌ جنوبی هستیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از