حالت تاریک
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی:

طرح جامع اقتصاد به‌توان مردم درخراسان‌جنوبی رونمایی می‌شود

طرح جامع اقتصاد به‌توان مردم درخراسان‌جنوبی رونمایی می‌شود

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به شعار سال جدید طرح جامع اقتصاد به توان مردم در خراسان جنوبی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران به شعار سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج سازندگی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، هدف اصلی خود را در راستای مردمی کردن اقتصاد گذاشت.

وی ادامه داد: در این مدت بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها در سراسر کشور دارد با استفاده از ظرفیت بسیج برای کمک به امر مردمی کردن در حوزه اقتصاد استفاده کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم، افزود: با توجه به شعار سال جدید، طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده است، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

هنری با بیان این‌که مهمترین موضوع روش و نوع بکارگیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است، ادامه داد: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم‌اندیشی تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که هم کار علمی و هم تجربی را انجام داد و بر اساس تجربیات مردم بتوان کار را پیش برد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئنا نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود.

هنری افزود: طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تامین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

به گفته وی؛ این کار در حوزه‌های مختلف انجام شده و خروجی مطلوب بوده است امیدواریم بتوانیم این طرح را امسال در سطح استان نهادینه کنیم و الگویی برای توسعه و بسط در سراسر کشور شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از موضوعات دیگری که قبلا در حوزه بسیج سازندگی استان پیگیری شد، طرح‌های معیشت محور خانواده‌ها بود که در قالب خانواده‌هایی روستایی تعریف می‌شد.

وی ادامه داد: هدف از این کار تبدیل کردن روستاها به روستای مولد و تامین مایحتاج اولیه توسط خانواده در روستا بود چراکه ابتدا روستاها تولید کننده بوده و بعدمصرف‌کننده شدند.

هنری تصریح کرد: این امر ضمن کمک به تولید، خانواده‌های زیادی را مشغول به کار و تولید می‌کند و برای رفتن به سمت تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد ضمن اینکه به سبک زندگی و سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح چون به صورت آزمایشی در استان انجام شده در صورتی که به صورت فراگیر در خراسان‌جنوبی انجام شود قطعاًً می‌تواند علاوه بر تامین نیاز اساسی خانواده در بلندمدت ارتباط و تعامل خانواده‌های شهری با روستاها به عنوان منبع تولید و نیاز اساسی خانواده شهری شده و این ارتباط خود باعث پویایی روستا و تبدیل روستاهای مصرف کننده به مولد خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از