حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

۲۳۰۰قطعه ویژه‌طرح جوانی جمعیت دربیرجند آماده واگذاری شد

۲۳۰۰قطعه ویژه‌طرح جوانی جمعیت دربیرجند آماده واگذاری شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در دو منطقه مرکز استان(بیرجند) آماده قرعه‌کشی و واگذاری برای مشمولان قانون جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمدرضا طالبی امروز در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت در کشور مصوب و ابلاغ شده است لذا از همه دستگاه‌های  اجرایی شامل این قانون انتظار می‌رود قانون جوانی جمعیت را به درستی اعمال کنند.

وی گفت: اگر چناچه هنوز آیین‌نامه و ابلاغی ذیل این قانون از سوی وزارتخانه‌ و دستگاه‌های بالادستی واصل نشده است انتظار می‌رود مدیران پیگیری لازم داشته باشند تا کارها در مرکز برای اجرای قانون تسهیل شود چون وقتی قانون ابلاغ شود لازم الاجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه تبلیغات محیطی در خصوص تبلیغ و ترویج جوانی جمعیت را موثر دانست و بیان کرد: در همین راستا باید تبلیغات فرهنگی و فضاسازی محیطی و رسانه‌ای با روش‌های مختلف بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

طالبی بر ارائه و تدوام آموزش‌های لازم در این حوزه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند تأکید کرد و افزود: همچنین دستگاه‌های متولی مجری این قانون بایستی اطلاع‌رسانی کافی در خصوص مصوبات قانونی جوانی جمعیت را به جامعه هدف داشته باشند تا مردم از امتیازات قانونی خود مطلع و بهره‌مند شوند.

انشعاب آب و برق خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر مشمول تخفیف می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی اشاره کرد و گفت: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی مکلفند برای تامین و ارتقای کیفیت مسکن، پایان کار و عوارض ساخت و ساز، کلیه هزینه‌های تخصیص شبکه، انشعابات و هزینه‌های خدمات نظام مهندسی را به میزان ۵۰ درصد برای خانواده‌های دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و به میزان ۷۰ درصد برای خانواده‌های دارای حداقل چهار فرزند زیر ۲۰ سال برای یک مرتبه تخفیف دهند.

طالبی ادامه داد: همچنین بر اساس این قانون باید هزینه پروانه و عوارض ساختمانی را به میزان ۱۰ درصد برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال تخفیف دهند.

وی به ارائه عملکرد دستگاه‌های مربوطه در این زمینه پرداخت و افزود:  تاکنون شرکت آب و فاضلاب استان این قانون را برای ۲۸ مورد از خانواده‌های دارای چهار فرزند و ۷۵ مورد از خانواده‌های دارای سه فرزند اجرایی کرده است.

طالبی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان نیز تاکنون ۵۷۵ مورد تخفیف و کنتور رایگان به این خانواده‌ها ارائه کرده و بیش از ۹۰ انشعاب هم در حوزه آب واگذار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه واگذاری زمین اقدامات خوب و ارزشمند انجام شده و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو است، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در دو منطقه مرکز استان(بیرجند) آماده قرعه‌کشی و واگذاری برای خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است و در واگذاری زمین‌ها هیچ محدودیتی نداریم.

وی بیان کرد: درخصوص وام‌های قانون جوانی جمعیت امسال منابع بهتری جذب شده و امیدواریم صف تشکیل شده برای تسهیلات فرزندآوری کاهش یابد.

انتهای خبر/


 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از