حالت تاریک
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

در دولت‌ خط‌‌‌قرمزی برای مبارزه با‌ فساد وجودندارد

در دولت‌ خط‌‌‌قرمزی برای مبارزه با‌ فساد وجودندارد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد که واقعا هم همینطور بوده و خط قرمزها رعایت شده است.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با اشاره به پرونده فساد مالی یک شرکت چای، در خصوص عملکرد ضدفساد دولت سیزدهم، اظهارکرد: بنده معتقدم که فساد در یک نظام، می‌تواند مانند یک موریانه تمام نظام را از بین ببرد.

وی افزود: یکی از شعارهای اصلی شخص رئیس جمهور برای دولت سیزدهم، مبارزه با فساد بود که اکنون هم اگر بخواهیم در این خصوص قضاوت کنیم، می‌بینیم که سابقه ایشان در مبارزه با فساد؛ هم در کسوت ریاست قوه قضائیه خوب بوده است و هم از زمانی که وارد دولت شده‌اند بر این موضوع تاکید داشته‌اند، همانطور که یکی از شرایط مورد نظر ایشان برای بکارگیری اعضای کابینه، برخورداری از روحیه فسادستیزی بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین رئیس جمهور بیش از ۱۰ مورد را در قالب اصول مبارزه با فساد تنظیم کرده بود که از جمله آن می‌توان به تداوم نظارت مردم، شایسته گزینی، شفاف سازی، الکترونیکی شدن امور و… اشاره کرد. 

او افزود: همچنین دولت در این خصوص فعالیت‌های عملی هم برای پیشگیری و مبارزه با فساد هم داشته است، بطور مثال برخی از شرکت‌ها چند ده حساب بانکی داشتند، که دولت دستور داد تا این شرکت‌ها حساب واحد در خزانه تشکیل دهند که همین امر می‌تواند جلوی خیلی از فسادها را بگیرد.

خسروی با بیان اینکه هوشمندسازی انبارهای اموال تملیکی، انتشار صورت مالی شرکت‌ها، انتشار لیست ابربدهکاران بانکی و انتشار لیست دریافت کنندگان وام‌های کلان نیز یکی از اقدامات دیگر دولت سیزدهم بوده است، گفت: اگر کسی تسهیلات عمده و کلانی گرفته و مردم از آن خبر ندارند و یا حقوق مالی دولت را پرداخت نکرده و کسی نمی‌داند، زمینه رانت و فساد وجود دارد، اما وقتی که لیست این افراد منتشر می‌شود و مردم مطلع شده و در جریان قرار می‌گیرند، یک نوع حفاظ و امنیت عمومی برای بانک‌ها و مردم پیش می‌آید.

وی تصریح کرد: شعار رئیس جمهور و همکارانش برای مبارزه با فساد این است که در دولت سیزدهم خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد که تا جایی که بنده هم اطلاع دارم، واقعا همینطور بوده و خط قرمزها رعایت شده است.

او خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد اهمیت چیزی را بداند، باید آن را با ضد آن بشناسید، مثلا اهمیت روشنایی را با تاریکی و اهمیت سلامتی را با بیماری می‌توان شناخت. اکنون هم برای پی بردن به تلاش دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد، باید آن را با وضعیت قبل از این دولت مقایسه کرد.

خسروی عنوان کرد: متاسفانه در دولت قبل شاهد بودیم که برخی از وابستگان به این دولت مثل برادر و دختر و… آلوده به فساد بودند و به جای برخورد با آنها، خط قرمزهایی مثل اعلان جنگ مطرح می‌شد که با مقایسه این وضعیت، دولت سیزدهم تاکنون در مبارزه با فساد خوب عمل کرده است که امیدواریم این روند با شفاف سازی و نظارت کامل بهتر هم بشود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فساد مالی بزرگ مربوط به شرکت واردات چای نیز اظهارکرد: ریشه فساد این شرکت به سال ۱۳۹۸ و دوره دولت قبل برمی گردد که دولت و مجلس وقت تصمیم گرفتند تا ارز ترجیحی حذف شود که پس از آن شرکت‌ها می‌توانستند ارز را به قیمت دولتی دریافت و کالا را به قیمت آزاد بفروشند. اما از اواخر سال قبل و به محض اینکه آقای مخبر معاون اول دولت متوجه این موضوع شد، دستور برخورد با این موضوع را داد که بر اساس اخبار منتشر شده، این برخورد انجام و برخی مدیران برکنار و به قوه قضائیه معرفی شدند و کار در حال انجام است.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از