حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

خسارت آتش‌سوزی مینی‌پالایشگاه ۱۰هزار میلیارد ریال برآورد شد

خسارت آتش‌سوزی مینی‌پالایشگاه ۱۰هزار میلیارد ریال برآورد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از برآورد خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی در آتش‌سوزی ‌مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: خسارت وارده سنگین است البته همیشه برای جلوگیری از این خسارت‌ها باید در راه اندازی واحدهای تولیدی، ایمنی لازم ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این آتش سوزی بحران نبود بلکه یک حادثه در استان بود چرا که در بحران تعداد افرادی دچار مشکل و چالش می‌شوند؛ در زمان وقوع حادثه وظیفه من به عنوان جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان مدیریت حادثه است که به صورت کارشناسی و منطقی انجام شد و نظارت بر رعایت ایمنی قبل از حادثه در این مینی پالایشگاه برعهده دستگاه صادر کننده پروانه‌ها است.

وی در ادامه گفت: در مدیریت حادثه آتش‌سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تمامی دستگاه‌های اجرایی و با امکانات خود همکاری و همراهی لازم را در بالاترین سطح داشتند همچنین از امکانات و ظرفیت استان‌های همجوار نیز برای مدیریت حادثه استفاده شد.

معاون استاندار افزود: ماموریت عملیاتی مدیریت حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند پایان یافته و اکنون شرایط پایدار است.

عباس‌زاده اظهار کرد: بعد از آخرین مرحله اطفای حریق که صبح روز گذشته (سه‌شنبه) انجام شد، امروز بازدید میدانی انجام دادیم و ماموریت ما پایان یافته است، از این پس اگر حادثه‌ای روی داد باید حادثه جدید تلقی کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع مدیریت دقیق، کارشناسی، علمی و منطقی در حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی با توجه به شرایط حادثه صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی وقوع این حادثه در استان را نادر توصیف کرد و گفت: آتش‌ سوزی میعانات گازی شرایط خاص خود را دارد و امکانات آتش‌ نشانان شهرداری بیرجند در حد مدیریت حوادث شهری است و در حد مدیریت حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه و مهار آتش ناشی از میعانات گازی نبود.

وی از مدیریت حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به عنوان یکی مانور عملی یاد کرد که اعضای ستاد مدیریت بحران توانستند خودشان را به خوبی محک بزنند.

عباس‌زاده افزود: در این حادثه با لطف خداوند و همت اعضای ستاد مدیریت بحران استان تلفات جانی نداشتیم و در مدیریت حادثه با مدیریت بحران کشور و وزارت نفت تماس مکرر داشتیم تا با تصمیمات کارشناسی، حادثه را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به گلایه‌مندی خبرنگاران در مورد خروج آنان از جلسه ستاد مدیریت بحران استان که روز دوشنبه بیستم آذر با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: در مجموع ورود افراد غیر مسئول در هر حادثه‌ای ممنوع است و پلیس هم باید از همان ابتدا از ورود افراد غیرمسئول در محل حادثه جلوگیری می‌کرد البته اینکه خبرنگاران به این ستاد دعوت شده بودند، اشتباه بود و عذرخواهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از