حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

خراسان‌جنوبی آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس است

خراسان‌جنوبی آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس است

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت امروز در ستاد انتخابات استان گفت: در دور اول دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی منتخبان مردم در سه حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه»، «قاینات و زیرکوه» و حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» مشخص شدند ولی انتخابات در حوزه «بیرجند، خوسف و درمیان» به دور دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، افزود: حساسیت در دور دوم انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه بیشتر خواهد بود با توجه به اینکه در مرکز استان است و همچنین دو نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید باید تنور انتخابات در این مرحله هم گرم و مناظرات پرشور و نقادی باشد، از دستگاه‌های اجرایی خواست همانند مرحله اول پای کار بیایند تا در فضای بسیار خوب رقابتی، با امنیت و پیش‌بینی تمام تمهیدات دور دوم انتخابات مجلس در استان برگزار شود.

به گفته وی؛ در این دوره از انتخابات در اعضای شعب اخذ رأی امکان ریزش وجود دارد که حتما باید پیش‌بینی لازم برای تامین نیرو جایگزین انجام شود.

قناعت بر بازبینی دستگاه‌های احراز هویت پیش‌بینی لازم برای ذخیره‌سازی این دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: باید پیش‌بینی وضعیت هواشناسی استان در روز انتخابات گرفته شود تا اگر مشکلی احتمال سردی و برود هوا در استان وجود داشته باشد، پیش‌بینی‌های لازم از قبل همانند دور اول انتخابات صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از جراید، رسانه‌ها و صدا وسیما خواست تا بهتر از گذشته پای کار باشند و تنور انتخابات را گرم کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

قناعت بر سریع فعال شدن شعب اخذ رأی از همان ساعت هشت صبح روز انتخابات تأکید کرد و گفت: باید سطح تعاملات بسیار بالا باشد و متولیان و مجریان منتظر برگزاری جلسات برای رفع مشکلات نمانند بلکه به صورت موردی و تلفنی مشکلات را پیگیری و حل کنند.

وی باب یان اینکه هیچ مشکل امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در برگزاری دور اول انتخابات خراسان جنوبی وجود نداشت، افزود: امیدواریم که دور دوم انتخابات هم متولیان امنیتی و اطلاعاتی با جدیت پای کار باشند تا با آمادگی کامل شاهد برگزاری انتخاب بدون هیچ مشکل امنیتی و در سلامت کامل باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از