حالت تاریک
کارشناس سیاسی تأکید کرد؛

انفعال رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی

انفعال رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی

کارشناس سیاسی گفت: فکر می‌کنم حملات از سمت محور مقاومت افزایش داشته باشد و صهیونیست‌ها در حالت تدافعی خواهند بود و قدرت مانور نخواهند داشت.

حامد شبانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: عملیات طوفان الاقصی از ابعاد گوناگون قابل توجه است؛ اولا عملیاتی در این ابعاد و حملات هدفمند و اسارت‌گرفتن‌های هدفمند یعنی دو تا نیرو بفرستند و بالا سر فرمانده ارشد نظامی صهیونیست‌ها بروند و او را اسیر کنند، تاکنون نبوده است.

طوفان الاقصی نشان‌دهنده‌ی اشراف اطلاعاتی محور مقاومت است

وی افزود: عملیات نظامی در این سطح نشان می‌دهد پشتوانه کار اطلاعاتی چند ماهه، سنگین، عمیق و در بالاترین لایه‌های حفاظتی بوده است چراکه حریف، رژیم صهیونیستی است و سازمان‌های امنیتی ازجمله موساد و سیا از آن حمایت می‌کنند.

کارشناس سیاسی گفت: فلسطینیان در برابر این سازمان‌های امنیتی، یک اقدام حفاظت اطلاعاتی انجام‌دادند که نشان‌دهنده‌ی اشراف اطلاعاتی محور مقاومت است.

شبانی افزود: برای اولین بار نیروهای مقاومت، پدافند صهیونیست‌ها و گنبد آهنین که ادعا دارند بهترین سامانه‌ی پدافند موشکی دنیا هست را هک می‌کنند و چند هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب می‌کنند و سامانه گنبد آهنین کار نمی‌کند.

وی اظهار کرد: رزمندگان فلسطینی، با پاراگلایدر بر فراز آسمان شهرک‌های صهیونیستی پرواز می‌کنند و هیچ‌کدام از آن‌ها مورد اصابت قرار نمی‌گیرند.

شکست اطلاعاتی امنیتی سنگین برای رژیم صهیونیستی

کارشناس سیاسی گفت: این اقدامات نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی، رژیمی پوشالی است که هر چه ادعا دارد، فقط ادعاست و همچنین نشان می‌دهد محور مقاومت چه میزان قدرتمند است.

شبانی افزود: نیرویی که عملیات کرده در یک منطقه‌ای محاصره شده است یعنی غزه منطقه‌ای کاملا محاصره شده است و در این محاصره، جریان مقاومت تقویت شده است.

وی اظهار کرد: این عملیات، نشانه‌ی شکست اطلاعاتی امنیتی سنگینی برای رژیم صهیونیستی و پیروزی امنیتی بسیار بزرگ و افتخارآمیز برای محور مقاومت است.

کارشناس سیاسی با بیان این‌که در این عملیات، رژیم صهیونیستی، اُسرای زیادی داده است گفت: این تعداد اسیر در طول 70 سال سابقه مبارزاتی، بی‌نظیر است.

شبانی افزود: برای اولین بار نیروهای فلسطینی محاصره را شکستند و وارد مناطق اشغالی شدند.

وی اظهار کرد: این‌ها دستاوردهای نظامی بزرگی است که محور مقاومت به دست آورده است.

روند عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی قطعا به تعویق می‌افتد

کارشناس سیاسی گفت: کشورهای مسلمان حاشیه‌ی خلیج فارس که قصد داشتند با رژیم صهیونیستی ارتباط اقتصادی و سیاسی برقرار کنند و روابط را عادی‌سازی کنند، پاسخی قوی گرفتند و متوجه شدند صهیونیست‌ها آن‌چه می‌گویند نیستند و یک نیروی مقاومت عربی توانست این‌گونه صهیونیست‌ها را به زانو دربیاورد لذا امروز وزارتخارجه عربستان، قطر و اردن، این سه کشور مهم حاشیه خلیج فارس بیانیه دادند که ما صهیونیست‌ها را در این قضیه مقصر می‌دانیم.

شبانی تصریح کرد: روند عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی قطعا به تعویق می‌افتد و نگاه دنیا به رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی، تغییر خواهد کرد.

پاسخ ایران به فتنه‌انگیزان در شمال غرب

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک پیام مستقیمی به ترکیه و جمهوری آذربایجان که حساب ویژه‌ای روی رژیم صهیونیستی برای فتنه‌انگیزی در شمال و شمال غرب ایران باز کرده بودند تا منافع ایران را به خطر بندازند، فرستاد.

کارشناس سیاسی ادامه داد: ایران پاسخ محکمی به آذربایجان داد و اعلام کرد قره‌باغ به آذربایجان ملحق شد و از امروز هر نوع جنگ‌افروزی در منطقه قره‌باغ محکوم است و به هیچ عنوان ایران اجازه‌ی تغییر در مرزهای جغرافیایی و انسداد گذرگاه زنگزور را نمی‌دهد.

شبانی افزود: رژیم صهیونیستی که پوزه‌اش به خاک مالیده شده، یک پشتیبانی بود برای دولت آذربایجان اما جمهوری آذربایجان دید به خانه عنکبوت پشتش را گرم کرده است.

وی اظهار کرد: ترکیه جزو معدود کشورهای اسلامی است که رسما به مردم فلسطین حمله می‌کند که نباید به اسرائیل حمله کنید.

کارشناس سیاسی گفت: هند و اتحادیه اروپا در کنار صهیونیست‌ها می‌ایستند اما آن‌که حرف آخر را می‌زند، جریان مقاومت است.

رژیم صهیونیستی حالت تدافعی می‌گیرد

شبانی افزود: رژیم صهیونیستی شاید در روزهای آینده به انفعال برود و حالت تدافعی بگیرد.

وی با بیان این‌که صهیونیست‌ها در جنگ 22 روزه نیز از فلسطینیان شکست خوردند اظهار کرد: احتمالا میانجی‌گری‌ها برای آزادسازی اسیران صهیونیستی شروع شود اما فلسطینان شرط‌های خود را بیان کردند.

کارشناش سیاسی گفت: فکر می‌کنم حملات از سمت محور مقاومت افزایش داشته باشد خصوصا که صهیونیست‌ها ترس زیادی دارند حزب‌الله لبنان نیز وارد نبرد شود و از طرف گروه‌های مقاومت عراق، پالس خطرناکی دریافت می‌کنند  لذا صهیونیست‌ها در حالت تدافعی هستند و قدرت مانور نخواهند داشت.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از