حالت تاریک

اجرای پویش‌مهر‌فاطمی‌برای حامی‌یابی فرزندان ایتام و‌محسنین در‌خراسان‌جنوبی

اجرای پویش‌مهر‌فاطمی‌برای حامی‌یابی فرزندان ایتام و‌محسنین در‌خراسان‌جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، پویش «مهر فاطمی» با هدف جذب حامی برای فرزندان ایتام و محسنین این نهاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،عبدالرحیم لطفی امروز(۲۳ آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دو هزار و ۴۳۸ فرزند یتیم و  همچنین هفت هزار و ۸۵۷ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از اجرای پویش «مهر فاطمی» در استان خبر داد و گفت: این پویش همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با هدف جذب حامی برای فرزندان ایتام و محسنین این نهاد برگزار می‌شود.

 وی ضمن تشریح شرایط حمایت از فرزندان ایتام و محسنین ادامه داد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir با انتخاب یک یا چند فرزند یتیم و محسنین به جمع حامیان معنوی این نهاد بپیوندند.

 لطفی دیگر روش مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد را ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۶ اعلام کرد و افزود:  همچنین مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان و پایگاه های حامی یابی در مساجد از دیگر روش‌های حمایت از فرزندان ایتام و محسنین است.

 گفتنی است، «فرزندان یتیم» فاقد پدر و «فرزندان محسنین» در حقیقت بدسرپرست هستند. به عبارت دیگر، پدر فرزند (یا فرزندان ایتام) فوت شده و پدر فرزند محسنین بیمار، زندانی یا ازکارافتاده است.

 همه فرزندان ایتام و محسنین، در سراسر کشور (همراه با ویژگی‌های فردی اعم از سن، جنس و محل سکونت استان و شهرستان) در سامانه نام‌برده به ثبت رسیده‌اند و خیران با مشاهده همه مولفه‌ها می‌توانند گزینه موردنظر خود را انتخاب کنند. سرانه تعهدات در این سامانه از حداقل ۱۰ هزار تومان تعریف شده است؛ که متقاضیان با وجود شرایط اقتصادی دشوار هم بتوانند از این فرزندان حمایت کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از