حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

«وعده صادق» سرفصل دورانی‌جدید در تاریخ غرب‌آسیا است

«وعده صادق» سرفصل دورانی‌جدید در تاریخ غرب‌آسیا است

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاری خارق العاده و عظیم و سرفصل دورانی جدید در تاریخ غرب آسیا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت شامگاه دوشنبه در شورای اداری استان با گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در رژه روز ارتش با حضور نیروهای مسلح و بسیجیان شاهد به تصویر کشیدن اقتدار نظام اسلامی در سطح استان و کشور خواهیم بود.

وی عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کاری خارق العاده و عظیم و سرفصل دورانی جدید در تاریخ غرب آسیا عنوان کرد و افزود: اثرات و انرژی که از این عملیات آزاد شده از اثر موشک‌ها بیشتر است و امروز همه دنیا از اقتدار جمهوری اسلامی حرف می‌زنند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نتانیاهو با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و ترور مستشاران نظامی در سوریه خیال می‌کرد، می‌تواند فرافکنی کند و خود را از بحران غزه نجات دهد اما با این اقدام با سرنوشت رژیم صهیونیستی بازی و قمار کرد و نفرین ۸۰ سالگی (نرسیدن دولت یهودی به ۸۰ سالگی) را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.

قناعت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آنقدر قوی شده که مردم حمله مستقیم به اسرائیل را مطالبه می‌کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ۷۰ کشور به صدام کمک کردند تا به ایران حمله نظامی کند و اکنون نیز ۱۰ کشور دنیا به رژیم اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران و کاهش اثرات حمله ایران کمک کردند اما جمهوری اسلامی به تنهایی این عملیات بزرگ را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد و با این شرایط باز هم برخی افراد آمریکا را ابرقدرت می دانند!

وی به چند نکته مهم درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق، محدود به بخش کوچکی از توان نظامی و دفاعی ملت ایران بود اما همین اندک هم بیش از برآورد آمریکا و اسرائیل بود.

استاندار متذکر شد: عملیات وعده صادق یک سیلی و هشدار بود و عملیات گسترده بزرگی نبود و در واقع خیلی کوچکتر از توان واقعی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بود.

قناعت تأکید کرد: این دفاع مشروع و پاسخ، کف توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران بود اما دشمنان با حداکثر توانایی راداری و پدافندی خود به میدان آمدند.

به گفته وی؛ اسرائیل با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه دچار خطای محاسباتی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی رکوردهای جدیدی را در سطح ملی و جهانی به ثبت رساند، تصریح کرد: بزرگترین حمله پهپادی جهان، پرحجم‌ترین حمله موشکی، بلندترین برد جغرافیایی حمله پهپادی موشکی، استفاده از کلاهک بارشی برای نخستین بار و طولانی ترین حمله پهپادی از جمله رکودهایی است که در عملیات وعده صادق رقم خورد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، دستاوردهای این عملیات پهپادی و موشکی ایران را تشریح کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات این است که از این پس رؤسای جمهور کشورهای اروپایی مواجهه خودشان با ایران را با این عملیات تنظیم می کنند و همچنین کشمکش کشورهای عربی منطقه با ایران به صفر یا حداقل می‌رسد.

قناعت با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق راهبرد سیاست بین المللی ایران شده، تأکید کرد: دستاورد دیگر این عملیات این است که کشورهای همسایه در نوع تعامل خود با ایران تجدید نظر خواهند کرد و دیوار اعتماد و اتکای آنان به آمریکا تَرَک خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق، کشور را برای سال‌ها از هرگونه تهدید و تجاوز مصون کرده است.

استاندار در ادامه به اجرای طرح نور در خصوص عفاف و حجاب و با هدف برخورد با ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مسئله حجاب ابعاد فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و دشمن می‌خواهد از طریق حجاب پایه دینی مردم را سست و کانون خانواده‌ها را متزلزل کند.

قناعت با بیان اینکه استکبار حجاب را ابزاری برای سیاست فروپاشی نظام از درون قرار داده، افزود: باید ملاحظات جانبی مسئله حجاب برای قشر نوجوان و جوان تبیین شود.

وی با اشاره به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها (مسطورا) توسط تبلیغات اسلامی در استان، گفت: خراسان جنوبی در طرح مسطورا با مشارکت ۶ درصد جمعیت استان رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

استاندار در پایان با اشاره به افتتاح هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی با افتتاح هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی از نظر تعداد واحدهای افتتاحی دومین استان کشور بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از