حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی :

راه‌اندازی پنج میقات الرضا(ع) در‌خراسان جنوبی در‌دستورکار‌قرار‌دارد

راه‌اندازی پنج میقات الرضا(ع) در‌خراسان جنوبی در‌دستورکار‌قرار‌دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت پنج موکب ثابت با عنوان میقات الرضا(ع) در خراسان جنوبی برای خدمت‌ رسانی به زائرین پاکستانی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحبلیلی «خاورستان»، جواد قناعت  در جلسه هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهارکرد: سال گذشته ۳۵ هزار زائر پاکستانی در موکب‌های خراسان جنوبی خدمت‌رسانی شدند.

 وی افزود: خراسان جنوبی در مسیر عبور زائرین پاکستانی به مشهد مقدس قرار دارد که برای خدمت‌رسانی به این زائرین موکب‌هایی در چند نقطه استان در زمان اربعین برپا می‌شود.

 استاندار با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات به صورت شبانه روزی و جهادی پای کار است که جای قدردانی دارد، افزود: مردم استان هم بسیار متدین و همسو با نظام هستند و این استان رتبه برتر را در کمک به بازسازی عتبات عالیات به ویژه در ساخت صحن امام محمد باقر(ع) دارد.

 قناعت عنوان کرد: برای ساخت پروژه صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین، ۶ استان کشور معین هستند ولی دبیرخانه مدیریت این پروژه در خراسان جنوبی است و اینکه دبیرخانه این پروژه در استان ماست نشان از تدین و بصیرت مردم دارد.

 وی گفت: مردم خراسان جنوبی مشارکت‌های خوبی را در ایام اربعین و مناسبت‌ها دارند و بیش از ۷۰ درصد سرویس‌دهی در ایام اربعین در شهر کاظمین توسط موکب‌های خراسان جنوبی انجام می‌شود.

 استاندار با تأکید بر فرهنگ سازی کمک به عتبات عالیات، گفت: صدا و سیما و رسانه‌های استان در زمینه کمک به عتبات عالیات به صورت جهادی پای کار هستند و تاکنون اقدامات رسانه‌ای خوبی در زمان برگزاری اربعین و فرهنگ سازی کمک به عتبات عالیات در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: هر روستایی که در زمینه کمک به عتبات عالیات در سطح استان پیشتاز باشد با حضور استاندار برنامه ویژه را در سطح روستای مذکور داریم و در کنار آن مشکلات مختلف روستا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 به گفته وی؛ این اقدام در راستای فرهنگ سازی کمک به عتبات عالیات و رقابت بین روستاها صورت گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از