حالت تاریک

نگهداری راه‌های کشور سالانه ۶۰۰ همت نیاز دارد

نگهداری راه‌های کشور سالانه ۶۰۰ همت نیاز دارد

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی، رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سالانه ۶۰۰ همت اعتبار برای نگهداری راه‌های کشور مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛عباس ادیبان شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲۶ آذرماه ۱۳۶۲ یکی از روزهای سرنوشت‌ساز صنعت حمل و نقل در کشور است زیرا در چنین روزی در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود ۱۰۰ کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، منتظر تخلیه بار بودند و با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) کامیون داران کشور در یک بسیج عمومی صحنه‌های کم‌نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه‌روزی را برای تخلیه بنادر به ثبت رساندند.

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی، رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره  به اهمیت بخش حمل و نقل در رشد و شکوفایی کشور بیان کرد: در تمامی این سال‌ها با همه فراز و فرودهای اقتصادی در ایران، فعالان حمل و نقل و رانندگان شریف کشور روحیه بسیجی و تلاش شبانه‌روزی را حفظ کرده و همراه دولت و ملت بوده‌اند.

 ادیبان افزود: راهداران نیز سرباز خدمت مقدم سازمان حمل و نقل و راهداری کشور هستند و سالانه شاهد مصدومیت و فوت تعداد زیادی از این بزرگواران بخاطر شراط سخت کاری و حوادث هستیم‌.

وی در ادامه گفت: تمام اعتبارات اتمام درآمد از محل افزایش عوارض حمل و نقل در زمینه بهسازی راه‌های کشور هزینه می‌شود و به عنوان مثال در هشت ماه ابتدای امسال درآمد استان از محل عوارض راه‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده در حالی که در این مدت ۱۲ هزار میلیارد ریال در راه‌های استان هزینه شده است.

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی، رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به بخشی از عملکرد این سازمان عنوان کرد: سال گذشته هدف ما در زمینه روکش آسفالت تقویتی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که تحقق آن چهار هزار و ۲۱۲ کیلومتر بوده‌ که رشد ۱۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ادیبان ادامه داد: در سال جاری هدف ما اجرای چهار هزار کیلومتر روکش آسفالت تقویتی بوده که در ۶ ماه نخست امسال چهار هزار و ۷۱۰ کیلومتر اجرا شده که ۱۱۸ درصد تحقق عملکرد داشتیم.

به گفته وی؛ در سال جاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر تعهد لکه‌گیری داشته‌ است که در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۲۲۷ کیلومتر محقق شده‌ است.

 مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به روکش آسفالت حفاظتی در راه‌های تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری داشته‌ایم که سه هزار و ۲۵۰ کیلومتر اجرا و ۹۴ درصد تعهد سازمان محقق شده‌ است.

ادیبان گفت: در سال جاری نیز چهار هزار کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی در برنامه بوده که در نیمه نخست امسال سه هزار و ۲۶۰ کیلومتر محقق شد.

 وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲ هزار و ۷۹۳ کیلومتر آزادراه، ۱۹ هزار و ۸۹۴ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار و ۲۷۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۷ هزار و ۹۰۱ کیلومتر راه فرعی، ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۲۰۹ هزار کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت وجود دارد، افزود: تخمینی ارزش کنونی این راه‌ها هفت هزار همت است و براساس استانداردهای بین المللی نگهداری راه‌های کشور،  سالانه ۶۰۰ همت نیاز دارد.

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی، رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: این در حالی است که از محل منابع مختلف اعتباری تنها ۴۰ همت سالانه اعتبار داریم که واقعا با این اعتبار نگهداری راه‌ها کار سختی است.

ادیبان به نوسازی ماشین آلات مختلف حمل و نقل جاده‌ای کشور اشاره کرد و گفت: در سال جاری ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی (بالای ۲۰ خانوار) در برنامه داشتیم که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن ساخته شده‌ است.

وی در پایان فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی در اربعین حسینی که سنگ تمام گذاشتند را قابل تقدیر دانست.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از