حالت تاریک

مددجویان خراسان‌جنوبی‌۱۳۶۲‌مترمربع فرش دستباف به بازار‌عرضه کردند

مددجویان خراسان‌جنوبی‌۱۳۶۲‌مترمربع فرش دستباف به بازار‌عرضه کردند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالی بافی، ۱۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاروستان»،علی‌اکبر نخعی امروزبه خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مددجویان این نهاد تعداد ۲۹۷ تخته فرش به متراژ ۱۳۶۲ متر مربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می‌شود.

وی فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت را این طور توضیح داد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه  به حساب مددجو واریز می شود.  

نخعی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و اظهار کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند.

وی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از