حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد:

آغاز عملیات‌اجرایی طرح از آبخیز تاجالیز در خراسان‌جنوبی

آغاز عملیات‌اجرایی طرح از آبخیز تاجالیز در خراسان‌جنوبی

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: بیش از ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه «از آبخیز تا جالیز» در خراسان جنوبی به صورت مرحله‌ای تخصیص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ سردار محمد زهرایی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم از آبخیز تا جالیز در استان، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی به نمایندگی از سازمان بسیج مستضعفین، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت منابع طبیعی و جنگلها و به نمایندگی از دولت این طرح را تفاهم کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور و به مدت چهار سال اجرا می‌شود، گفت: در خراسان جنوبی از قبل همکاری مشترکی بین بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی بوده و برای نمونه می‌توان احیای بیش از یک‌هزار رشته قنات در را نام برد و خیلی از جاهایی که قرار بوده طرح آبخوان‌داری و آبخیزداری انجام شود، صورت گرفته است.

سردار زهرایی ادامه داد: اما طرح مشترک و منسجمی طبق نقشه که بدانیم در چهار سال می‌خواهیم چکار انجام دهیم که فوایدی برای مردم داشته و از فرسایش خاک و رواناب جلوگیری کند و باعث افزایش دبی آب شود، از امروز آغاز شد.

وی بیان کرد: اینگونه که برنامه‌ریزی شده در مرحله اول ۷۳ پروژه آغاز می‌شود که امروز آغاز عملیات اجرایی پروژه را در روستای شوشود شاهد بودیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه سال آینده این ۷۳ پروژه به پایان می‌رسد، گفت: تا پایان طرح نیز بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در خراسان جنوبی و مرمت هزار و ۲۰۰ رشته قنات انجام می‌شود.

 وی افزود: همچنبن در خراسان جنوبی ۲۲۰۰ کیلومتر کانال‌کشی تا سر مزارع و ۸۰۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب نیز در مدت چهار سال انجام می‌شود.

 سردار زهرایی در ادامه بیان کرد: بیش از ۹ هزار میلیارد تومان اعتباری است که برای پروژه از آبخیز تا جالیز در خراسان جنوبی به صورت مرحله‌ای تخصیص داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: مشارکت مردم و خیرین به صورت یدی و استفاده از ماشین‌آلات و سایر موارد نیز در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از