آب و هوا



 



تازه های سایت



پربیننده ترین

کد مطلب: 89039
تاریخ انتشار : 1397/12/21 - 19:03
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی:
پهنه شرق کشور مستعد بنادر خشک است/ خراسان‌جنوبی نیازمند 700 کیلومتر باند دوم
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: پهنه شرق کشور در محدوده خراسان‌جنوبی مستعد تعامل با کشور افغانستان و ایجاد بنادر خشک است.

به گزارش خبرنگار خاورستان، امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تنها راه توسعه خراسان جنوبی تجارت و خدمات است.

 

وی افزود: صنعت و کشاورزی در کنار تجارت و خدمات می‌تواند اهرمی برای پایداری باشد.

 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی و تجارت نیاز به ارتباط و تبادل با کشور همسایه و دوست یعنی افغانستان هستیم، گفت: استان فراه در کشور افغانستان یکی از نزدیک ترین استان‌ها به خراسان‌جنوبی است که اگر راه ارتباطی با این استان در کشور افغانستان فراهم شود برای تجارت بسیار مفید است.

 

درنظر گرفته شدن اعتبار برای راه‌های خراسان‌جنوبی پس از 5 سال وقفه

امینی گفت: حال که بعد از ۵ سال وقفه مجددا از سوی سازمان برنامه و بودجه اعتباری برای راه‌های خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده است اگر اعتباری برای اتمام آسفالت جاده مرز ماهیرود به سمت فراه نیز در نظر گرفته شود امیدواریم در سال بعد نیز شاهد به پایان رسیدن این مسیر باشیم.

 

وی با بیان اینکه زمانی‌که من در خراسان‌جنوبی بودم راه‌های استان با اعتبار 50 میلیون تومانی ساخته شد، گفت: تنها ساخت راه ملاک نیست و این راه‌ها نیاز به نگهداری و توجه دارد برای رفع نقاط حادثه خیز باید اقدام شود. همچنین برای راه‌های کویری نیز باید اعتباری جهت توسعه راه‌ها در نظر گرفته شود.

 

امینی خاطرنشان کرد: دو کریدور اصلی کشور کریدور چابهار به سرخس و کریدور بندرعباس- سنگان- خواف و هرات که هر دوی این کریدورها از خراسان‌جنوبی می‌گذرد و یک شاخه نیز از سمت میل 78 به طرف سربیشه و مرکز کشور می‌آید برای همه اینها سازمان برنامه و بودجه کمک کرده و منابع اعتباری در نظر گرفته اما اینها به صورت نیمه کاره باقی مانده است.

 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به محور قاین- بیرجند، گفت: برای این محور که در دولت یازدهم آغاز شده است با سختی و فشاری که وجود داشت دولت یازدهم این کار را آغاز کرد. دو تا قرار داد بسته شد که اکنون چهار سال است این دو قرار داد توسط سه پیمانکار در حال انجام است اما با 40 میلیارد تومان بدهی به سختی کار می‌کنند که اگر به این محور که یک مطالبه جدی اجتماعی برای مردم استان شده کمک شود و ما نیز با کمک وام مسکن از طریق  ماده 56 که جنابعالی کمک کردید همکار کنیم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

 

راه آهن بیرجند- یونسی سال 98 کلنگ زنی می‌شود

وی اظهار کرد: در ارتباط با راه آهن بیرجند- یونسی خوشبختانه ما یک کنسرسیومی را برای سرمایه گذاری انتخاب کردیم که حدود 350 میلیون دلار منابع مالی نیاز دارد که این پروژه به اتمام برسد. رئیس جمهور در دوم فروردین ماه 95 که به خراسان جنوبی سفر کرد به من دستور داد که از صندوق توسعه ملی کمک بگیرم که در این راستا صندوق توسعه ملی توافق اولیه را کرده و پیش نویس مصوبه خدمت آقای جهانگیری ارسال شده است. با توجه به ظرفیت تبصره ۴ قانون بودجه سال 98 نیز قطعا خواهیم توانست از مصوبه استفاده کنیم و پروژه را در سال آینده کلنگ زنی و اجرایی کنیم.

 

امینی گفت: درخواست دارم اگر امکان داشته باشد برای مطالبات راه های روستایی استان که حدود 60 میلیارد تومان است کمک شود چرا که راه های روستایی نیز اگر درست شود باعث رونق اقتصادی در استان و خود روستاها خواهد شد.

 

پهنه شرق کشور مستعد بنادر خشک

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: پهنه شرق کشور در محدوده خراسان‌جنوبی مستعد تعامل با کشور افغانستان است که برای توسعه آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی که مناسب بار اندازی، بارگیری و بنادر خشک است و ان‌شاءالله خود سرمایه گذاران استانی نیز به مدد ما بیایند امیدوارم بتوانیم در استان بنادر خشک را توسعه دهیم که منجر به توسعه خدمات شود و ما نیز در وزارت راه و شهرسازی هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد.

 

از مردم خراسان‌جنوبی عذرخواهی می‌کنم!

وی گفت: من از همه مردم خراسان جنوبی برای قولی که شخصا دادم  و در مصاحبه ای گفتم در تیر ماه به جز 35 کیلومتر محور بیرجند - قاین مابقی را برای باند دوم به بهره برداری خواهیم رساند عذر خواهی می‌کنم امیدوارم با کمک سازمان برنامه و بودجه این محور  به ثمر برسانیم و خواسته مردم را محقق کنیم.

 

امینی بیان کرد: محور بجستان -دیهوک - فردوس - راور یکی از کریدور های مهم است که اخیرا جزو شریان های اصلی اعلام شد نیز  پیمانکاران۳۰ میلیارد تومان مطالبات دارند که اگر توجهی شود فکر کنم این محور را بتوانیم در سال آینده نقاط حادثه خیز آن را برطرف کنیم.

 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: مجموعا در این دو محور در سال 98 حدود 100 کیلومتر را به پایان برسانیم که برای ما بی‌نظیر است.

 

خراسان‌جنوبی نیازمند 700 کیلومتر باند دوم است

 وی گفت: کارهایی که در دولت یاردهم و دوازدهم در حوزه راه برای خراسان جنوبی انجام شده است با رشد 293 درصدی مواجه بوده که نسبت به استانهای دیگر جلوتر هستیم اما هنوز در خراسان جنوبی نیازمند  600 تا 700 کیلومتر باند دوم دیگر هستیم که ان شاءالله با کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی این موضوع محقق شود.

 

انتهای پیام/127



نظر شما

ایمیل شما جهت ارتباط بوده و نمایش داده نمی شود.