آب و هوا



 



تازه های سایت



پربیننده ترین

کد مطلب: 86979
تاریخ انتشار : 1397/08/10 - 12:03
شب گذشته مطلبی در فضای اجتماعی منتسب به آقای سلامی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی از سوی مسئول روابط عمومی وی نسبت به انتقادات موجود از عملکرد این سازمان منتشر گردید که نشان داد بخش اعظمی از انتقادات شدید شهروندان و گردشگران از فرودگاه بیرجند منطقی بوده و کم کاری در این اداره کل مشهود است.

به گزارش خاورستان، شب گذشته مطلبی در فضای اجتماعی منتسب به آقای سلامی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی از سوی مسئول روابط عمومی وی نسبت به انتقادات موجود از عملکرد این سازمان منتشر گردید که نشان داد بخش اعظمی از انتقادات شدید شهروندان و گردشگران از فرودگاه بیرجند منطقی بوده و کم کاری در این اداره کل مشهود است.

 
در بند یک جوابیه مدیرکل فرودگاه بیرجند وظیفه این نهاد را تأمین زیرساخت های هوانوردی، فرودگاهی و ناوبری نامبرده است و مدعی شده اند که در سطح کشور در رده فرودگاه های برتر قرار دارند!!!! و برقراری پرواز تمتع را نتیجه دستاوردهای خود می دانند.
 
پاسخ: در پاسخ به این بخش از جوابیه، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان فرودگاه بیرجند، باید اذعان داشت که مخاطبین و مردم کاملا رتبه برتر فرودگاه مرکز استان را مشاهده می کنند!!! و خدمات این مجموعه به مردم به مراتب از فرودگاههای شیراز، کرمان، زنجان، اصفهان و ... نیز بالاتر است(قضاوت با مردم)!!! بهتر است کمی با مردم صادقانه تر سخن بگوییم، حداقل به این پاسخ دهید که چرا شهروندان و گردشگران بخاطر هیچ خدمتی مجبور هستند ورودی بالایی را پرداخت نمایند آنهم بدون حساب و کتاب(دریغ از یک قبض یا فیش).
 
و اما در بخش پروازهای خارجی از جمله تمتع ضمن تشکر، خود بهتر می دانید که امسال بخش قابل توجهی از زائرین حج تمتع به ناچار مجبور شدند به استانهای همجوار عزیمت کنند و از سوی دیگر بارها و بارها زائرین عتبات عالیات بخاطر کم کاری های حوزه هوایی در استان مجبور شده اند ساعت ها در فرودگاه معطل بمانند و به ناچار از طریق فرودگاه زاهدان به عراق پرواز داشته باشند. هم اکنون نیز با گذشت دوماه از حج تمتع هنوز پروازهای عتبات عالیات برقرار نشده است بهتر است پاسخگو باشید چرا تاکنون برقرار نشده است آنهم در زمانیکه جمع زیادی از مردم انتظار داشتند از این طریق در ایام اربعین در کربلای معلی باشند.
 
دربند دوم جوابیه سلامی مدیرکل فرودگاه بیرجند آمده است که تا برنامه پروازی از سوی شرکت هواپیمایی به صورت مکتوب به فرودگاه ارسال نشود، فرودگاه امکان اقدامی ندارد، معمولا آژانس های هواپیمایی دلیل متصل بودن به سیستم فروش از همه زودتر مطلع می شوند.
 
پاسخ: در بند دوم جوابیه کاملا واضح است که مدیرکل فرودگاه بیرجند از لغو پروازها حداقل به صورت شفاهی آگاهی داشته و از طرفی نیز نشان می دهد تعامل وی با شرکت های هوایی ضعیف است و اشراف لازم نسبت به اصلی ترین وظیفه این سازمان یعنی برنامه های پروازی فرودگاه را ندارد چرا که فرودگاهی که هواپیما نداشته باشد که دیگر فرودگاه نیست.
 
در بند سوم جوابیه گفته شده؛ "شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان جنوبی دارای نماینده و مدیراست و بعنوان مدیردولتی، ایشان باید پاسخگوی لغو، کنسلی و امور پروازی باشد، نه مدیرکل فرودگاه های استان.
 
پاسخ: پاسخ این قسمت را مخاطبین و مردم بخوبی می دانند و ظاهرا مدیرکل محترم قرار نیست در فرودگاه کاری انجام دهد و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد.
 
در بند چهارم جوابیه سلامی مدیرکل فرودگاه بیرجند مطرح ساخته که "علیرغم اینکه وظیفه فرودگاه تأمین زیرساخت است، به محض با خبر شدن از موضوع، حدود چند روز پیش پیگیری های متعدد انجام شد و مکاتبات متعدد ارسال و جلسات مختلف برگزار شده است، لیکن بدلیل کمبود ناوگان شرکت مربوطه، هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.
 
پاسخ: در این بخش براساس بررسی های انجام شده؛ مدیرکل فرودگاه بیرجند در روز 6 آبان که پروازهای ایران ایر(تهران به بیرجند) لغو می شود، مکاتبه ای با معاون عمرانی استاندار داشته است و به اصطلاح "نوش دارو بعد از مرگ سهراب" و در روز گذشته نیز بجای مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی، معاونین مربوطه ایشان با مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور نامه نگاری داشته است ولی حتی با رئیس سازمان خود هم مکاتبه نداشته است. همانطور که در بالا اشاره شد اولا از روزهای آخر مهرماه آژانس های هوایی بیرجند ازموضوع لغو پروازها مطلع بودند و یقینا فرودگاه بیرجند از برنامه پروازی اطلاع داشته است که شواهد و قرائن دریافتی خبر سری این مطلب را تأیید می نماید. دوما انتظار است مدیرکل فرودگاه بیرجند حداقل استاندار خراسان جنوبی را در جریان این موضوع زودتر از این وضع قرار می داند تا پیش از لغو اقدامات لازم صورت بگیرد نه اینکه بعد از لغو نامه نگاری های تشریفاتی را انجام دهند.
 
در بند پنجم جوابیه مدیرکل فرودگاه بیرجند وظیفه اصلی آوردن و پیگیری لغو پروازها را بعهده مسئولین ارشد استان، استاندار محترم، معاون محترم عمرانی و نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس است که ایشان هم تمامی تلاش خود را در این زمینه انجام داده و در حال پیگیری هستند.
 
پاسخ: پاسخ این بخش از جوابیه بازگشت به بند قبلی است که چه کسی و چه نهادی بایستی به مدیران ارشد استانی از لغو پروازها خبر دهد؟ اتفاق اخیر نشان داد چه مدیرکل فرودگاه بیرجند و چه نماینده دولتی ایران ایر در خراسان جنوبی کوتاهی سنگینی در این جریان انجام داده اند که می طلبد مسئولین ارشد استانی تذکرات لازمی در این خصوص بدهند، چرا که چوب کم کاری برخی مدیران نیز مردم می خوردند و هزینه های بالایی نیز به آژانس های خدمات مسافرتی تحمیل می شود.
 
در بخش پایانی جوابیه نیز مدیرکل فرودگاه بیرجند گزارش از پیگیری برقراری 22 پرواز بیرجند خبر داده و آنرا فقط به خود اختصاص داده و منتقدین به خود را تشبیه به خواب بودند کرده است و از آنها خواسته است وظیفه وی را در اینترنت جستجو کنند.
 
پاسخ: با تشکر از تلاش های جنابعالی درافزایش پروازهای فرودگاه بیرجند، سئوال اصلی اینجاست که چرا در طی این 10 روز تلاشی برای حفظ پروازها صورت نگرفته است و آیا غیر از این است که مطلع بودید و بی تفاوت از کنار این قضیه بخاطر بازی های سیاسی و ... گذشتید؟ باید گفت که همانطوری که وظیفه مدیرکل فرودگاه ها در اینترنت قابل جستجو است از جنابعالی جای بسی تعجب است که با اینکه روزانه در محل کار خود دسترسی به اینترنت دارید از پروازهای بیرجند بی خبرید!!!
 
*نظرات خود را راجع به این مطلب در زیر بنویسید...
انتهای پیام/4


نظرات کاربران

از قدیم هم جوری بوده فرقی نکرده مدیران سیاسی انگیزه ای برای خدمت به مردم ندارند. واقعا وضعیت پروازها اسف باره
سلامی تا بحال از دفاتر ما آژانس ها بکبار بازدید نکرده و اصلا انگار در جای دیگری سیر می کند


نظر شما

ایمیل شما جهت ارتباط بوده و نمایش داده نمی شود.