آب و هوا



 



تازه های سایت



پربیننده ترین

کد مطلب: 91586
تاریخ انتشار: 1398/05/30 - 13:38
در حالی امروز 30 مرداد سالروز وعده وزیر راه و شهرسازی و استاندار به خراسان جنوبی مبنی بر کلنگ زنی راه اهن در این استان است متاسفانه این وعده برای استان محقق نشد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، بیش از 10 سال از تقسیم خراسان بزرگ به استان "جنوبی، رضوی و شمالی" می گذرد و در این سالها مسئولان استانی و مقامات بسیاری به این استان کویری آمدند تا زمینه اتصال "سومین استان پهناور کشور" را به خطوط ریلی فراهم کنند؛ قولها و وعده‌های بسیاری در این سالها داده شد.

 

اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور نهم به این استان در آبان 86 است و در سفرهای بعدی ریاست جمهوری نهم و دهم به این استان؛ بازهم در قالب مصوبه؛ بر اجرایی شدن این مهم تاکید شد اما علی رغم پیگیری هایی که مسئولان مختلف از جمله نمایندگان کردند مردم این استان هنوز در آرزوی شنیدن صدای سوت قطار بوده و هستند.

آخرین وعده در سفر وزیر راه و شهرسازی در30 اردیبهشت 98 بود اسلامی که برای کلنگ زنی راه آهن به این استان سفر کرده بود در جریان این سفر گفت "تاسه ماه دیگر کلنگ راه آهن خراسان جنوبی به زمین خواهد خورد".

 

اما 30 مرداد ماه، امروز روزی است که قرار بوده کلنگ راه آهن خراسان جنوبی به زمین بخورد اما خبری از کلنگ‌زنی نیست.

 

استاندار خراسان جنوبی دو روز پیش نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد تا روند کار راه آهن در خراسان جنوبی را تشریح کند.

 

معتمدیان در این نشست گفت: هیئت دولت یکشنبه مجوز انعقاد قرارداد به شرکت زیرساخت با پیمانکار را داده است این در حالی است که طی مصاحبه‌ای که خاورستان با مدیرفنی شرکت تیراژ داشته است اعلام کرد که این شرکت سرمایه‌گذار پروژه راه‌آهن است و سال گذشته این پروژه به مناقصه رفته است + لینک مصاحبه

 

از سویی دیگر، استاندار خراسان‌جنوبی در حالی خبر شنیدن صدای سوت قطار در چهارسال آینده را داد که خاورستان طی مصاحبه ای با مدیرفنی شرکت تیراژ اعلام کرده بود که راه آهن خراسان‌جنوبی طی چهارسال آینده به بهره برداری می‌رسد اما به این موضوع بی توجهی شد+ لینک مصاحبه

 

متاسفانه موضوع مهم راه آهن همان طور که تاکنون توسط استانداران قبلی تکرار شده است در بازه زمانی پاسکاری می‌شود همان طور که گذشتگان گفتند نشد و امروز در سالروز وعده وزیر باز هم  خبری از شدن نیست.

 

در کنار این وعده وعملکردسازی‌های مختلف، مهم این است که اکنون بیش از 16 سال از مطرح شدن پروژه راه آهن می گذرد و این هنوز هم برای مردم خراسان جنوبی به مثابه یک آرزو است و آن چیزی که بیشتر آن را به عنوان یک آرزو وانمود می‌کند؛ وعده‌های مکرر مسئولان در این خصوص است که هنوز محقق نشده است.

 

راه آهن یکی از مهم‌ترین نیازها و زیرساخت‌های توسعه‌ای است که می تواند در رفع محرومیت‌های خراسان جنوبی نقش بسزایی داشته باشد، اما اتصال این استان به راه آهن بافق مشهد و از سوی دیگر به چابهار این استان را متحول خواهد کرد.

 

بی توجهی دولت به پروژه راه آهن از همان ابتدای داغ شدن موضوع راه آهن بوده است به طوری که دولت حتی اعتباراتی که نمایندگان با تهدید برای راه آهن گرفتند هم آنطور که باید به این استان نرسید.

 

نوبخت رئیس سازمان برنامه وبودجه هرچند سفرهای بسیاری به این استان داشت و هر کدام از این سفرها راه آهن خراسان جنوبی را مورد توجه قرار داده است اما علی رغم این وعده ها اعتبارات بسیاری به راه آهن دیگر استان های کشور ازجمله رشت رسید.

 

وزیر راه وشهرسازی برای کلنگ زنی راه آهن به استان سفر کرد اما دوباره وعده سه ماهه برای کلنگ زنی داد.

 

حال باید این گونه گفت مردم خراسان جنوبی از نظر زیرساخت های توسعه لنگ می زنندو نیاز است در کنار دیگر استان ها  به این استان نیز توجه شود و اگر مسئولان به این مهم توجهی نکنند به راستی در حق این مردم جفا کرده‌اند؛ دیگر مردم گوششان از وعده ها پرشده اند و فرصتی برای آزمون و خطاها ندارند.

 

در کنار همه وعده‌هایی که استاندار، وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان برنامه وبودجه برای راه آهن دار شدن به مردم خراسان جنوبی دادند اگر اهتمام جدی برای عملی شدن این وعده ها نباشد هرچندسال هم که بگذرد ما هنوز در ابتدای راه خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ 5

 



نظر شما