آب و هوا



 



تازه های سایت



پربیننده ترین

کد مطلب: 87000
تاریخ انتشار: 1397/08/14 - 07:02
کاهش تعداد پروازهای شرکت ایران‌ایر در خراسان‌جنوبی باعث اعتراض شرکت‌های خدماتی هواپیمایی شد و اعلام کردند مسئولان می‌توانستند مانع کاهش تعداد پروازها شوند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، کاهش تعداد پروازهای شرکت ایران‌ایر در خراسان‌جنوبی از 10 پرواز به پنج پرواز موضوعی است که باعث نگرانی در مورد وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی شده است.

 

عمده‌ترین دلیلی که برای کاهش پروازهای استان عنوان شده کمبود در ناوگان هوایی است که البته این کمبود در حالی به عنوان دلیل کاهش پروازها بیان می‌شود که در برخی از استان‌ها هیچ تغییری در پروازها و کاهش آن ایجاد نشده است. اگر مسئولان اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی پیگیری می‌داشتند، شاید تعداد پروازها کاهش پیدا نمی‌کرد.

 

یک منبع آگاه در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: بحث پروازها علاوه بر جنبه اقتصادی از لحاظ خدماتی نیز دارای اهمیت است.

 

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت پروازها در ماه گذشته، گفت: ابتدا قیمت‌ها تا 100 درصد گران شد اما یک کاهش داشت و میزان افزایش قیمت‌ها به 30 درصد رسید.

 

وی تصریح کرد: مشکلاتی که در بحث پروازها وجود دارد باعث تعطیلی برخی آژانس‌ها شده و کار عده زیادی مختل خواهد شد.

 

وی بیان کرد: اهمیت پروازها و وجود آن برای برخی از نان شب واجب‌تر است چراکه بیماران زیادی هستند که باید در زمان مشخصی به مکان مورد نظر برسند وگرنه سلامتی‌شان به خطر می‌افتد.

 

وی تصریح کرد: باید پرسید چرا پروازها فقط در استان خراسان جنوبی کم شده است؟ چرا در استان‌های دیگر این مشکل ایجاد نشده است؟

 

وی با بیان این‌که کم‌کاری مسئولان دولتی دلیل این مشکل است، افزود: شرایط اقتصادی دلیل مشکلات عنوان می‌شود اما در همین شرایط اقتصادی استان‌هایی را داریم که برای خود ایرلاین جدید داشته‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که هندلینگ و فرودگاه در انحصار یک تیم است، افزود: ایران‌ایر از شرکت‌های قدیمی است و تاکنون کمک زیادی به استان کرده است اما نیاز به تغییر و حضور شرکت‌های دیگر نیز وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: در صورت ادامه وضعیت موجود از حدود 13 شرکت هواپیمایی که در استان وجود دارد تقریبا نیمی تعطیل خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برنامه شرکت ایران‌ایر هر شش ماه مشخص می‌شود و مسئولان استان می‌توانستند با رایزنی مناسب مانع کاهش تعداد پروازها شوند.

 

وی با بیان این‌که عوامل متعددی در کاهش تعداد پروازها نقش دارد، گفت: یک جنبه موضوع فرودگاه، یک جنبه مسئله سرمایه‌گذار و یک جنبه موضوع مسئولان هستند و همه این عوامل دست به دست هم داد تا این وضعیت موجود شود.

 

وی خاطرنشان کرد: راه‌حل این موضوع وجود یک چارترکننده قوی یا یک حامی قوی است.

 

وی بیان کرد: زمانی که شرکت در تهران می‌بیند که با هرتغییری در این استان اعتراضی از سوی مسئولان دولت صورت نمی‌گیرد، تغییرات را تنها براساس نظر خود اعمال می‌کنند.

 

جلیلیان مدیر شرکت هواپیمایی جلوه نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: کاهش تعداد پروازها از دید مسئولان، ضربه‌ای به استان نمی‌زند چراکه اگر متوجه این ضربه بودند حتما اقدامی انجام می‌دادند.

 

وی بیان کرد: مسئولان ما فقط هواپیماسوار هستند اما به مسائل صنعت هوایی استان توجهی ندارند.

 

مدیر شرکت هواپیمایی جلوه عنوان کرد: پرواز آتا را به سختی به استان آوردیم و سه روز در هفته به صورت مرتب صبح‌ها به تهران پرواز داشتیم اما با عدم همکاری مسئولان دولت کاری شد که پروازها لغو شود.

 

جلیلیان با اشاره به این‌که آژانس‌ها در حال ورشکستگی هستند، گفت: برای موارد متعدد هزینه‌های هنگفت می‌شود اما برای این مسئله هیچ هزینه و سرمایه‌گذاری را انجام نمی‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در روزهای اخیر با یک شرکت صحبت کردیم و شرکت گفت نیاز به پیش پرداخت وجود دارد اما مسئولان حاضر به پرداخت این هزینه نیستند.

 

مدیر شرکت هواپیمایی جلوه بیان کرد: با شرکت‌های متعددی صحبت شده و چند موردی حاضر به همکاری و گذاشتن پرواز برای بیرجند شدند اما نیاز به پول پیش است.

 

جلیلیان بیان کرد: به شهرهای دیگر پرواز می‌دهند اما در استان ما این اتفاق نمی‌افتد و به این دلیل است که حمایت و همکاری در استان ما وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: قدرت مسئولان ما در برابر شرکت‌ها و در تهران تنها راه‌حل مشکلات ما است اما مسئولان ما دست روی دست می‌گذارند و هیچ اقدامی نمی‌کنند و اگر بخواهند کاری بکنند از ظرفیت متخصصان واقعی بهره نمی‌گیرند.

 

انتهای پیام/140/ 40/ 4

 

نظرات خود را راجع به این موضوع در زیر بنویسید.



نظرات کاربران

وی تصریح کرد: برنامه شرکت ایران‌ایر هر شش ماه مشخص می‌شود و مسئولان استان می‌توانستند با رایزنی مناسب مانع کاهش تعداد پروازها شوند. کاملا درست گفته. میشد جلوی کاهش پروازها را گرفت اما چه کسی از برنامه پروازی خبر داشته؟ معلومه. اداره کل فرودگاه خراسان جنوبی. پس چرا سکوت کرده؟ و چرا چند روز که از آبان گذشته اعلام کرده؟
سکوت مسوولین فرودگاه خیلی بده اونا که میدونستن باید زودتر اقدام میکردن . دو نفر از استان رفتن با مسوول کشوری جلسه گذاشتن اما فرودگاه باید موضوع را پیگیری میکرد نه اینکه از گردن خودش برداره


نظر شما